icon--black icon--white
کارگاه آموزش جامع قراردادنویسی در تاریخهای ۲۹-۳۰-۳۱ فروردین ۱۴۰۳ برگزار شد. اطلاعات بیشتر
کارگاه آموزش قراردادنویسی فارسی دوره پایه در دانشگاه مفید قم در تاریخهای ۱۷-۱۸ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد. اطلاعات بیشتر
کارگاه آموزش قراردادنویسی فارسی دوره پایه در دانشگاه علامه طباطبایی در تاریخهای ۱۸-۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می شود. اطلاعات بیشتر

برنامه آموزشی پیشنهادی

برنامه آموزشی کانون قراردادنویسان ایران

یکی از دغدغه های متقاضیان قراردادنویسی این است که با چه برنامه ای می توانند خود را به سطح حرفه ای از قراردادنویسی برسانند. بر همین مبنا در این نوشتار برنامه عملیاتی کانون قراردادنویسان ایران برای متقاضیان محترم ارائه می گردد:

مرحله اول:

شرکت در کارگاه جامع قراردادنویسی کانون (فشرده یا تفصیلی)؛ چرا؟

قبل از شروع به کسب مهارت در قراردادنویسی نیاز به این دارید که محدوده موضوعات قراردادنویسی را در ماهیت دوگانه قراردادنویسی یعنی خرید و خدمت یاد بگیرید. این کارگاه شما را با این چارچوب ضروری و لازم در قراردادنویسی آشنا می کند. بدون گذراندن این دوره، متقاضی قراردادنویسی نمی تواند درک درستی از محدوده قراردادنویسی و چالشهای مرتبط با آن داشته باشد. اگر به دنبال پیداکردن امکان محک و سنجه ای برای سطح قراردادنویسی خود هستید، این کارگاه شما را با این واقعیت روبرو می کند. همه می دانند که هیچ رشته دانشگاهی، مدرک دانشگاهی یا حتی نمرات دانشگاهی نمی توانند معیار مناسبی برای سطح حرفه ای شما در قراردادنویسی باشند. تا زمانیکه متقاضیان قراردادنویسی به این درک نرسند که چه میزان با سطح حرفه ای قراردادنویسی فاصله دارند، نمی توانند خود را ارتقاء دهند. این کارگاه می تواند اولاً به شما انگیزه لازم برای شروع به کسب مهارت قراردادنویسی را دهد ثانیاً به عمیق تر شدن حرفه و مهارت شما در قراردادنویسی کمک می کند.

برای دیدن سیلابس کارگاه جامع قراردادنویسی روی لینک حاضر کلیک نمایید.

مرحله دوم:

شرکت در کلاس قراردادنویسی ماهانه؛ چرا؟

بدیهی است که با شرکت در یک کارگاه نمی توان به کلیه جوانب قراردادنویسی حرفه ای دست یافت. کسب تجربه در هر رشته ای نقش تعیین کننده ای دارد. لذا کانون برای کلیه متقاضیان قراردادنویسی، کلاس قراردادنویسی ماهیانه را در ادامه شرکت در کارگاه جامع قراردادنویسی در نظر گرفته است. در این کلاس مستقیماً به متون قراردادهای نگارش شده در شرکتها پرداخته می شود. مواد قراردادی خوانده شده، اشکالات مترتب بر آن با مشارکت شرکت کنندگان در کلاس بیان شده و اصلاح لازم روی قرارداد به صورت عملی انجام می شود. در این کلاس کلیه متقاضیان با نحوه نگارش و اصلاح قراردادها آشنا شده و یاد می گیرند چگونه قراردادهایی را که مشتریان به آنها ارجاع می کنند یا قراردادهایی که در یک شرکت به آنها ارجاع می شود را اصلاح و نهایی نمایند.

برای دیدن جزییات کلاس قراردادنویسی و قراردادهایی که تاکنون در کلاسها اصلاح و بازبینی شده اند روی لینک حاضر کلیک نمایید.

مرحله سوم:

کارگاههای جانبی قراردادنویسی؛ چرا؟

با لحاظ اینکه قراردادنویسی یک مهارت چند بعدی است لذا لازم است در کنار گذراندن کارگاه جامع قراردادنویسی و کسب مهارتهای دوگانه، از مهارت های جانبی مانند موضوع ضمانتنامه های بانکی، مناقصات، مقررات اینکوترمز، اعتبارات اسنادی، مذاکرات قراردادنویسی، داوری و موارد مشابه بهره ببرید. بر این مبنا، شرکت در این کارگاهها نیز ضروری است.

برای دیدن عناوین و سیلابس کارگاههای جانبی روی لینک حاضر کلیک نمایید.

مرحله چهارم:

مدرسه قراردادنویسی؛ چرا؟

با لحاظ اینکه کارگاه آموزشی جامع قراردادنویسی و کلاس ماهانه، بر پایه ماهیت خرید و خدمت طراحی شده است، لذا قراردادنویسان نیازمند یادگیری قراردادهای خاص هم هستند. این قراردادها که با نظر کانون قراردادنویسان فعلاً مشتمل بر ۸ نوع قرارداد است در مدرسه قراردادنویسی آموزش داده می شود.

برای دیدن جزییات مدرسه قراردادنویسی روی لینک حاضر کلیک نمایید.

 

 

مرحله پنجم:

قراردادنویسی به زبان انگلیسی؛ چرا؟

زبان قراردادنویسی به انگلیسی از جمله زبانهای تخصصی محسوب شده که با داشتن مدارک عمومی زبان انگلیسی مانند IELTS یا TOEFL نمی توان به مهارت لازم و کافی برای آن دست یافت. بر این مبنا، کانون اقدام به برگزاری کارگاههای قراردادنویسی به زبان انگلیسی در کشور نموده است. این کارگاه بر پایه کتاب آموزش تنظیم قراردادهای بین المللی تالیف احمد متولی و سمانه کافتری تدریس شده و متقاضیان قراردادنویسی به زبان انگلیسی با دیکشنری و نیز اسلوبهای مختلف نگارش مواد قراردادی در دو ماهیت خرید و خدمت آشنا می شوند.

برای دیدن سیلابس کارگاه جامع قراردادنویسی روی لینک حاضر کلیک نمایید.